tirsdag den 6. november 2007

Interview med anonym

Samtale – Kristine Randt og anonym (kvinde ½ +, så ud for vores betragtning en ’gammel’ avatar)
Location: Torvet i WD
Dato: tirsdag d. 6. nov. ’07
Tid rl: ca. 22:00 – 23:00

Først, er du meget bevidst om, hvordan du ser ud?
Ja det kan jeg kun sige ja til
Sådan som du ser ud i dag, er det din typiske påklædning eller har du forskellige outfits til forskellige lejligheder?
Har mange forskellige outfits, alt efter hvad man skal herinde
Har du et særligt formål herinde i dag?
Mmm ja, har sat nye ting i mine butikker
Jeg tjekker mine butikker dagligt
Åhh, det er dig, der har butikken, har tidligere været over at se på udvalget
Ja, det er mig :-)
Hvor mange butikker har du?
6 i alt
Får du mange henvendelser, når du går rundt herinde?-jeg mener, når du ikke er i butikkerne
Ja, det gør jeg, rigtig mange
Og det er desværre ikke altid at jeg kan nå at svare alle, lidt af et problem
Dejligt du tar dig/har tid til mig
Det manglende da bare
Har du gjort dig nogen overvejelser om, hvilke signaler du gerne vil udsende?
Jeg har lavet mig selv bevidst som den ***, lidt for at skabe opmærksomhed og fokus på hvem jeg er,-og dermed fokus på mine steder
Har du tidligere forsøgt dig med andre karaktertræk?
Nej, har vidst lige fra starten af hvad jeg ville
Er det et udtryk for *** rl?
Ja det er det
Jeg ved hvor jeg vil hen både i sl og rl
Ligner *** sig selv rl og i sel?
Sl sku der stå
Hmmm ja lidt, fordi jeg er jo samme person, prøver ikke på at skabe en figur herinde som slet ikke er mig,-det skal hænge sammen med hvem jeg er
Er der nogen fællestræk i måden andre henvender sig på rl og i sl?
De fleste herinde opfører sig som de er i et slags rl herinde, det bliver ikke betragtet så meget som et spil mere. Og dermed er folk også mere seriøse herinde
Er det en udvikling du har mærket til i den tid du har været her?
Ja det er det, nu begynder flere at øjne chancen for at skabe noget herinde, og dermed tager de sl meget mere alvorligt
Ændrer du indimellem dit udseende eller er det udelukkende tøjet, der bliver udskiftet?
Tøj og hår skifter jeg jævnligt, men aldrig kroppen
Hvordan kan det være?
Fordi jeg skal være nem at genkende, og skal være en stabil avatar herinde, og derfor skal jeg ikke ændre mig konstant
Har det også noget at gøre med, at der er en række fællestræk mellem *** rl og sl?
Ja det har du nemlig ret i
Sådan som du ser ud i dag, hvilke signaler vil du gerne udsende?
At jeg er med på sl moden herinde, og laver reklame for det tøj jeg sælger i mine butikker
Hvor orienterer du dig om moden herinde?-her på torvet eller...
Det gør jeg ved at rejse rundt til modesteder i sl
Er sl-moden at genkende i rl?
Nej det mener jeg bestemt ikke
Hvordan kan det være? – er der nogen begrænsninger i forhold til rl?
Herinde er tøjet meget mere....-dullet? Moden er mere fri herinde, ikke så mange grænser
Kan jeg forstå det som, at du ikke ville være bekvem i den påklædning i rl?
Ja bestemt
Bliver der leget lidt med formerne herinde?
Ja i den grad
Mange prøver grænser af som man ikke gør i rl
Prøver du grænser af?
Føler jeg ikke selv at jeg gør, jeg går højt op i mine butikker
Så du har et renomme at leve op til?
Føler jeg ja
Er der nogen typer du styrer udenom?
Sikkert noget pjat, men jeg tænker mig lidt om herinde
Det synes jeg ikke er noget pjat
Både ja og nej, jeg forsøger altid at tage godt imod alle
Men ikke alle typer gør det nemt at være venlig overfor
Hvordan i forhold til new-bees?
Dem tager jeg godt imod og viser dem rundt
Er det også lidt i forretningsøjemed?
Nej lige så meget venligheden overfor nye
Har du mærket nogen ændring i forhold til måden andre henvender sig til dig på – altså fra new-bee-stadiet og til nu?
Nej det afhænger jo meget af hvilken type person der kommer, vi tager jo alle kontakt på hver vores måde
Kan du føle dig intimideret af avatarer der i dine øjne er sindssygt tjekkede?
Tænker også i forhold til modemesserne herinde
Nej det kan jeg dog ikke, så langt går indtrykkene ikke ind
Designer du også tøj rl?
Nej det gør jeg ikke, det er kun mit sl arbejde at jeg gør det i
Jeg vil høre dig om jeg må ligge vores samtale op på en blog?
Kun hvis du klipper *** ud, ellers ved alle hvem jeg er
Det gør jeg...
Jamen super
Og mit navn må heller ikke fremgå
Her til sidst; en hurtig karakteristik af mig?
Af dig?
Ja, udseende og påklædning?
Pæn, afslappet påklædt
Tak...
Jeg er lige nødt til at få afklaret om du mener det med undladelse af navn og ***? – jeg respekterer det selvfølgelig fuldt ud
Ja vil ikke stå frem med navn eller ***, fordi ellers ved de andre at det er mig :-)
Vi joker med at jeg er WD’s *** herinde
Helt fint. Du skal ha mange tak for din tid og hjælp
Selv tak da, :-)

[Efter gentagne forsøg på at få indholdet kopieret over i et worddok.]

Kan du forklare mig, hvordan jeg får im’erne over i et worddok.?
Ja, du skal markere hele teksten i im
Og derefter op i edit hvor du vælger copy
Og derefter ind hvor du ønsker at sætte teksten ind og trykker sæt ind
Tusind tak
Velbekomme
Feel free to ask
Kan vist ikke løbe fra, at jeg er lidt ny herinde
Helt okay

[Efter fortsatte tekniske drillerier]

Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg sku markere, copy i edit, men når jeg skal sætte det ind i et worddok., så er der ikke noget at indsætte. Ved du hvad jeg kan gøre?
Det burde dælme være der
Det er meget irriterende. Jeg forsøger igen og tak endnu en gang
Jeg har lige selv sat en linie ind, for at tjekke det og det kunne jeg godt
Skal jeg gemme det og sende det til dig?
Åhh, det ku fandme være lækkert. Kan du sende hele samtalen?
Satans jeg slettede den sku da vi var færdige
Så mærkeligt at det ikke fungerer. Det var ellers sødt af dig
Ja underligt

[Jeg opgav tilsidst kopieringen og har derfor indtastet samtalen]

Ingen kommentarer: