onsdag den 7. november 2007

Intervju med Johnmartin Larsson



[8:27] Matheo Fall: Hej Jonmartin
[8:27] Johnmartin Larsson: Hejsa du
[8:28] Matheo Fall: jeg holder på med et skoleprojekt om SL. Kunne jeg sørge dig noge spørsmål?
[8:29] Johnmartin Larsson: jada- er du en af Sisse's studerende?
[8:29] Matheo Fall: det er rigtig.
[8:29] Matheo Fall: du har moske blivet spurt allerede...
[8:29] Johnmartin Larsson: nej- ikke i denne omgang da
[8:30] Matheo Fall: Så der har vært tidligere hold her?
[8:31] Johnmartin Larsson: ja- der har været mange før - men jeg har ikke styr på hvilke der hører til hvad hold og hvilket undervisningssted
[8:31] Johnmartin Larsson: der har været en del i tidens løb
[8:31] Matheo Fall: har du tatt det kurs selv?
[8:31] Johnmartin Larsson: men spørg du bare... jeg skal nok gøre mit bedste for at svare :-)
[8:31] Matheo Fall: :-)
[8:32] Johnmartin Larsson: nej nej... Jeg er bare alm. bruger af sl
[8:32] Matheo Fall: Så, har du vært her lenge?
[8:32] Johnmartin Larsson: ja:-)
[8:32] Matheo Fall: kan jeg førge hvor lenge..?
[8:33] Johnmartin Larsson: siden den 14/3
[8:33] Matheo Fall: Hvad var det så der bragte dig hit?
[8:35] Johnmartin Larsson: jeg håbede på at nogle af vores universiteter og andre læreanstalter ville lave noget undervisning/foredrag herinde- så ville jeg nemlig gerne deltage- men de har skuffet mig en del- men det er en lang historie :-((
[8:36] Matheo Fall: hehe, ok...
[8:36] Matheo Fall: så spør jeg ikke mer om det
[8:36] Johnmartin Larsson: godt :-)
[8:37] Matheo Fall: Hvad er det der du finner godt med SL?
[8:37] Johnmartin Larsson: Sisse blir også bare sur når hun hører mine svar på det :-)
[8:37] Johnmartin Larsson: at træffe nye mennesker- lave sjov- dygtiggøre sig - høre livemusik
[8:38] Matheo Fall: det sosiale med andre ord? Du er ikke her for at lave virksomhed?
[8:39] Johnmartin Larsson: Nej nej- overhovedet ikke
[8:39] Johnmartin Larsson: Jeg glemte måske lige at nævne at jeg ser det som en udfordring at hjælpe andre her på sl
[8:39] Matheo Fall: Og derfor er du byguide?
[8:40] Johnmartin Larsson: ja.... det er en del af grunden ja
[8:40] Johnmartin Larsson: man skal have et formål med at være på sl- ellers bliver man hurtigt træt af det...
[8:41] Matheo Fall: En må ha et mål? Det kan jeg lige forstå
[8:42] Johnmartin Larsson: ja- det er ret vigtigt.. jeg har oplevet masser af folk som opgiver sl fordi de ikke har et mål med at være her..
[8:43] Matheo Fall: tror du også at den måte man kommunikerer på her inde også spiller en rolle?
[8:43] Johnmartin Larsson: Når du er færdig med dine spørgsmål- må jeg så lære dig et par ting som kan gøre det nemmere for dig at udspørge folk?
[8:43] Matheo Fall: Det er helt ok!
[8:44] Johnmartin Larsson: hmm.... ja- men folk kommunikerer jo ret forskelligt- nogle kan lide at bruge voice chat - andre ikke- det er meget forskelligt...
[8:44] Matheo Fall: hvad foretrekker du?
[8:45] Johnmartin Larsson: Jeg bruger helst voice
[8:46] Matheo Fall: Nu må jeg lige si at det var nogle coole sko der du haver. Er du dig selv bevisst på hvordan din avatar ser ud?
[8:47] Johnmartin Larsson: næh..... jeg går ikke så meget op i min avatar... Det er faktisk min kone som laver om på min avatar :-) Jeg er - som i RL- ligeglad med min avatar
[8:47] Johnmartin Larsson: jeg ser på hvad der er inden i - ikke hvordan folk går klædt :-)
[8:48] Matheo Fall: så din avatar kan til en viss grad si at din avatar genspeiler dig som person i RL?
[8:49] Johnmartin Larsson: ja.... den ligner mig vist meget godt:-)
[8:49] Matheo Fall: er du regtig?
[8:50] Matheo Fall: (beklager mit danske sprog. Jeg er nu lige udvekslignsstuderende fra Norge...)
[8:50] Johnmartin Larsson: det er da ok- du klarer dig meget godt- selv om jeg nu havde regnet ud du var fra Norge:-)
[8:51] Matheo Fall: :-)
[8:51] Matheo Fall: Vil du sige at der er regler her inne i SL som i RL for hvordan man kommunikerer og oppfører sig?
[8:52] Johnmartin Larsson: hmmm.... Uha... ja der er visse regler........ Genere andre med grimt sprog osv... det er ikke velset her...
[8:53] Johnmartin Larsson: Men ellers er Sl jo et rent anarki.... og skal også være det. hvis du spørger mig...
[8:54] Matheo Fall: Det virker for mig som om det er lettere for at komme i kontakt med andre i SL enn i RL. Hvad tenker du om det?
[8:55] Johnmartin Larsson: Det er korrekt...... Vi er jo nok - de fleste af os- kommet for at have det sjot og tale med andre- derfor tør man godt sige noget til folk herinde...
[8:56] Johnmartin Larsson: sjot=sjovt :-)
[8:56] Matheo Fall: rigtig
[8:57] Matheo Fall: og derfor er det også enklere at blive med i grupper etc..?
[8:57] Johnmartin Larsson: ja- det er rigtigt
[8:57] Matheo Fall: rundt en felles om at have det sjovt..?
[8:58] Johnmartin Larsson: ja- de fleste er her for at have det sjovt
[8:58] Matheo Fall: kan jeg nu spørge dig et sidste spørsmål,-
[8:58] Johnmartin Larsson: jada:-)
[8:59] Matheo Fall: kan jeg legge denne samtalen ud på vår kurs-blogg?
[8:59] Johnmartin Larsson: ja- det må du da gerne
[8:59] Matheo Fall: mange takk!
[8:59] Johnmartin Larsson: må jeg lære dig noget her til sidst?
[8:59] Matheo Fall: Og hvad for tips var det ... akkurat...
[9:00] Johnmartin Larsson: som kan gøre det langt nemmere at udspørge folk
[9:00] Matheo Fall: meget gerne!
[9:00] Johnmartin Larsson: Jeg tror Sisse har glemt at lære jer studerende noget :-)
[9:00] Matheo Fall: jeg er lutter øre!
[9:01] Matheo Fall: så skal jeg si ifra til henne...
[9:01] Johnmartin Larsson: hvis du på forhånd har skrevet dine spørgsmål ned på et notecard- så kan du nemmere og hurtigt sende spørgsmålet ud til folk- så skal du ikke skrive hvert spørgsmål
[9:01] Johnmartin Larsson: må jeg lære dig det?
[9:02] Matheo Fall: veldig gerne!
[9:02] Matheo Fall: jeg har lige skrevet de ned, men bare på papir...
[9:02] Matheo Fall: mange takk!
[9:02] Johnmartin Larsson: du kan have dine spørgsmål her på sl på et notecard
[9:02] Johnmartin Larsson: ved du hvordan man laver det notecard?
[9:03] Matheo Fall: det skal jeg hugse!
[9:03] Matheo Fall: nej..
[9:03] Johnmartin Larsson: åbn din inventory - nederst i højre hjørne
[9:03] Matheo Fall: ok
[9:03] Johnmartin Larsson: har du gjort det?
[9:04] Matheo Fall: ja
[9:04] Johnmartin Larsson: aller øverst står der CREATE - kan du se det?
[9:04] Matheo Fall: yes
[9:04] Johnmartin Larsson: klik på create og vælg new note
[9:04] Matheo Fall: aha...
[9:05] Johnmartin Larsson: så kommer der en boks op du kan skrive i
[9:05] Johnmartin Larsson: og save når du er færdig
[9:05] Matheo Fall: nu kan jeg se det
[9:05] Matheo Fall: mange mange tak for tipset!
[9:05] Johnmartin Larsson: så kan du altid finde en i inventory under notecards
[9:06] Johnmartin Larsson: nu skriver du en sætning i Notecartet- så skal jeg lige lære dig noget
[9:06] Johnmartin Larsson: prøv og skriv i notecaret følgende: Dette er et forsøg
[9:07] Matheo Fall: ja, nu er det gjort..
[9:07] Johnmartin Larsson: er du med?
[9:07] Matheo Fall: ja
[9:08] Johnmartin Larsson: så tager du musen og vesntre klikker og streger det du har skrevet over
[9:08] Johnmartin Larsson: så det blir sort
[9:08] Matheo Fall: ...så crtrl + c..?
[9:08] Johnmartin Larsson: du klikker for enden af teksten og tager musen hen over teksten og slipper
[9:08] Johnmartin Larsson: så er det sort- ik?
[9:08] Johnmartin Larsson: ja
[9:09] Johnmartin Larsson: så sætter du det ind her ved at taste Ctrl + v
[9:09] Matheo Fall: såklart
[9:09] Johnmartin Larsson: prøv lige :-)
[9:09] Matheo Fall: "Dette er en notecard-test"...
[9:09] Johnmartin Larsson: super :-)
[9:10] Matheo Fall: igen,- mange tak!
[9:10] Johnmartin Larsson: sådan gør du ved hvert spørgsmål
[9:10] Johnmartin Larsson: så er du fri for at skrive og folk er fri for at vente
[9:10] Matheo Fall: rett nemt!
[9:10] Johnmartin Larsson: er du helt med på det?
[9:10] Matheo Fall: ja, helt!
[9:10] Johnmartin Larsson: super :-)
[9:11] Johnmartin Larsson: Og hisl Sisse fra mig og sig at det burde hun have lært jer :-))
[9:11] Johnmartin Larsson: hils skulle der stå :-)
[9:11] Matheo Fall: Det skal jeg gøre!
[9:11] Johnmartin Larsson: okay :-))
[9:11] Matheo Fall: Og mange tak for at jeg kunne låne litt av din tid!
[9:12] Johnmartin Larsson: det var så lidt du :-)
[9:12] Johnmartin Larsson: vi snakkes :-)
[9:12] Matheo Fall: ha en videre fin aften! Vi sees!

Ingen kommentarer: